Melyben leírjuk, hogy a jó vezető most támogatja a munkatársait, és figyel arra, hogy az otthoni munkavégzés körülményei jók legyenek. A cikk ajánl egy kíváló König + Neurath irodai munkaasztalt, a home office-ban dolgozók részére.
#covid19 – Cikkünkben most segítséget nyújtunk azok számára, akik teljes munkaidőben, vagy akár csak hetente 1-2 alkalommal dolgoznak saját otthonukból, home office-ban.
A TALO.S irodai munkaasztal segíti az ülő-álló munkát. A König + Neurath gyártónál egyre nagyobb figyelmet szentelnek az erőforrás-korlátozásoknak, gazdaságos gyártási módszereket alkalmazva és a jobb minőségre, a környezet védelmére összpontosítva.
Furcsa ellentmondás, de azzal, hogy a Covid19 vírussal úgy látszik, kénytelenek leszünk együtt élni, és nemhogy csökkenni fog a közösségi terek szerepe, hanem éppenhogy ezek a terek fogják jelenteni a megoldást az új közös munkavégzésre.
Ötletek és tippek a cikkben, hogyan hagyja abba időben a munkát, ha otthonról dolgozik? A König + Neurath gyártó ergonómikus irodaasztalát mutatjuk be.
Ezt a cikket azoknak ajánljuk, akik nyitottak az innovatív megoldásokra, melyek segítségével forradalmasítani lehet a munkafolyamatokat, valamint olyan inspiráló munkakörnyezetet lehet létrehozni, mely egyaránt csábító tényezőként hat az új munkavállalókra és megfelelő motivációt biztosít a csapat minden tagja számára.
A Covid19 okozta első pánikhelyzet és az azt követő rengeteg változás kiélezte a generációk közötti különbségeket. Voltak cégek, ahol kevés fennakadást okozott az átállás a hibrid (online-offline) munkavégzésre, máshol épphogy túlélték és hónapok alatt rázódtak csak bele, így vagy úgy.
Az ülő munkát végzők folyamatos egészségkárosodási kockázatnak vannak kitéve. Különösen most, a pandémiás időszakban, amikor a home office-ben senki nem figyelmeztet minket arra, hogy szakítsuk meg a folyamatos ülést, mozogjunk, nyújtózzunk egyet. A König + Neurath Jet II. irodaszék
Az egyéni egészség téma hirtelen gazdasági faktorrá is vált. Ez az oka, hogy a haladó szellemű cégek most kiemelten foglalkoznak az egészséges bútorok kérdésével. Bemutatjuk a Home Office Special Editiont.
Egy kis körültekintéssel sokat tehet azért, hogy kényelmesen és egészséges pozícióban ülve végezhesse munkáját. Bemutatkozik az Auray vezetői irodaszék.
1. témakör – Wellbeing az irodában
Mit is jelent a wellbeing? A munkahelyi környezet hatásairól szerencsére egyre több szó esik, a szakirodalom is elkezdte felkapni.
A wellbeing szemlélet mára versenyelőnyt jelent egy cég számára. Éppen emiatt a munkaadóknak is megváltozott a szemléletmódja és a munkakörnyezetet aszerint alakítják, hogy minél jobban szolgálja a munkafolyamataikat és a nálunk dolgozókat.
A végső cél természetesen a céges profit növelése, ami már a benne dolgozókon is múlik. Ezt a témakört szedjük ízekre az alábbi cikkeinkkel.
1.1. Iroda kialakítás és átrendezés – munkakörnyezet
Amikor a cégvezetők felismerik, hogy a dolgozóik egészsége konkrét hatással van a cégük teljesítményére. Tippeket adunk, hogyan tudja a munkakörnyezettel a kollégáit motiválni, ezáltal a teljesítményüket növelni.
Hogyan állítható be az ideális hőmérséklet egy olyan munkahelyen, ahol akár 30-40 ember dolgozik egy nyitott irodában. A room-in-room térmegoldások open office irodákban plusz 5 konkrét tanács a forró napokra.
A közösségi terek kiemelkedően fontos szerepéről ír szakértőnk, ezúttal az étkező kerül a középpontba. Az étkező egy 21. századi irodában nemcsak az étkezés, hanem a munkavégzés helyszíne is lehet. Ergonómikus megoldások a megváltozott irodai igényekhez.
A modern irodákban a szemléletmód emberközpontúbbá vált az elmúlt évtizedben. Rájöttek a cégvezetők, hogy a teljesítményt erősen rontja az, ha megszakítások nélkül várjuk el a napi 10 órás munkavégzést, sőt, a közösségi terek nagyszerű helyet adnak a munkavégzésnek…
Egy kis színpszichológia. A legsűrűbben használt színek és annak hatásai a munkavégzésre, a munkavállalók teljesítményére. A kényelmes, barátságos ÉS munkát segítő megoldások.
Tudományos alapokon nyugszik az a tervezés, amit a König+Neurath mérnökei végeznek el. Letisztult és kortalan térrendező bútorokat kínál a legigényesebbeknek.
Aki az üzleti életben hosszú távon sikeres szeretne maradni, vagy azzá válni, óhatatlan, hogy odafigyeljen a külsőségekre. Hiszen az üzleti kapcsolat kialakítása olyan, akár egy randevú
Milyen benyomást kelt üzleti partnereiben az irodájával? Ugye, Ön is fogad partnereket az irodájában? Tudta, hogy az első percben szerzett élmény meghatározza akár az üzleti tanácskozás kimenetelét is? Szakértőnk ennek a kérdésnek járt utána.
Arról írunk, milyen előnyökkel kecsegtet az, ha valaki “jól” ül – ülőmunkát végzőknek ez kifejezetten fontos. A cikkben két kutatás eredményeiről is beszámolunk. Az aktív ülés a vérkeringést is serkenti, ezáltal a koncentrációs készséget is javítja. Tehát nemcsak az egészségünkre, de a produktivitásunkra és a kreativitásunkra is jó hatással van.
Az Y és Z-generáció munkaerő piacra lépésével a munkakultúra is átalakult. Az Y-generáció tagjai könnyedén váltogatják a munkahelyüket. Olyan helyet keresnek, ahol inspiráló munkakörnyezetben dolgozhatnak, lehetőségük van a folyamatos fejlődésre, tanulásra, képzésekre, valamint a ranglétrán való feljebb jutásra. Az ő motiválásukról szól a cikkünk.
De milyen is az ergonomikus irodai fény, mely optimális körülményeket biztosít a hatékony munkavégzéshez? Hogyan állapítható meg az ideális fényviszony egy helyiségben? Egy iroda tervezése vagy átalakítása során van pár olyan szempont, melynek figyelembe vételével sokat tehetünk az ideális fényviszonyok kialakítása érdekében.
Egyre több ember kénytelen magas környezeti zajban élni illetve ott is dolgozni. A zajszennyezés azonban egy sor egészségi bántalommal hozható összefüggésbe.
2. témakör – Mobilitás az irodában
A technológiai változásoknak köszönhetően az a tradicionális modell, hogy mindenkinek van egy asztala és majd délután felállhat onnan és hazamehet - már a múlté.
Ami helyette most van: változatos terek aszerint, hogy hol milyen tevékenység folyik, kezdve a nappaliszerű, félhivatalos beszélgetési terekkel, az ötletelős, falra jegyzetelős kisebb terekkel, egészen a hangszigetelt telefonfülkékig.
Az irodai mobilitásról nagy örömmel írtunk cikkeket, ezekből inspirálódni tud.
2.1. Produktivitás mobil bútorokkal: a jövő irodája [2021]
A cikk a munkacsarnokban dolgozó irodistáknak és vezetőknek segít. Csarnokirodának vagy munkairodának is nevezik azokat a szobákat, amik a gyártási területen vagy ahhoz közel egész vannak, és csendet, koncentrációt igénylő munka folyik bennük. Ezeket utólag is ki lehet alakítani, hogy hogyan, arról is szól a cikk.
A zajos környezet nemcsak az idegrendszert terheli túlzottan meg, hanem a szakmai teljesítményünket is jelentősen csökkenti. Hogyan lehet ez ellen védekezni egy nyílt terű irodában? Open office újratöltve: az irodai telefonfülke.
A startup cégek élenjárnak az új, innovatív munkahely teremtés területén, de remélhetően a többiek sem maradnak le mögöttük. A König City koncepció iránymutatást ad az ideális munkakörnyezet kialakítására.
A legjobb, ha megteremtjük magunk (és kollégáink) számára a lehetőséget, hogy egyes munkafolyamatokat ülve, másokat viszont állva végezzünk. Így tehetjük a legtöbbet a koncentráció folyamatos fenntartásáért, valamint szellemi és fizikai fittségünk megőrzéséért.
Ez egy olyan mobil munkaállomás, ami magának gondoskodik a szükséges áramról, a zárható fiókokról és könnyedén felszívódik, ha kell: görgős lábain félretolható, függőlegesre állított asztallapjával extrém kis helyet foglal el.
Irodaberendezés tekintetében alapvetően három stílust különböztethetünk meg: cellás elrendezés, csoportos elrendezés és kombinált elrendezés. Cikkünkben sorra vesszük ezeket a megoldásokat. Ha átalakít vagy új irodát tervez, mindenképpen szervezze meg előbb a cég térbeli munkafolyamatait.
2.2. Irodai térszervezés – produktív terek az irodában
Testre szabható, kreatív terek, mobil munkaállomások és az ergonomikus bútorok veszik át a klasszikus irodák helyét, melyek segítségével egy vállalkozás bármelyik helyisége pillanatok alatt személyre szabható, átalakítható az éppen felmerült igényeknek megfelelően.
Az, hogy mi teszi inspirálóvá a munkakörnyezetet a dolgozók számára, összetett kérdés. A kulcsa mindenképp az, hogy a munkavállaló magáénak érezze azt a környezetet, amelyben napjának nagy részét tölti.
A Standby Office 2.0 egy olyan mobil munkahely, ami magának gondoskodik a szükséges áramról, a zárható fiókokról és könnyedén felszívódik, ha kell: görgős lábain félretolható, függőlegesre állított asztallapjával extrém kis helyet foglal el
3. témakör – Egészséges ülés az irodában
22 fokos nyílással és 45-130 kg közötti súly beállítással
Ha irodabútorokra gondolunk, mindenkinek először a görgős szék vagy irodaszék jut eszébe. Függetlenül attól, hogy főnöki széket keres, vagy az irodán dolgozó kollégáknak válogat, valódi segítséget jelenthetnek a témával foglalkozó írásaink.
Tanácsokat és megoldásokat adunk és esettanulmányokat egyes termékeinkról. Fyigyeljen rá, hogy nem minden irodaszék ergonómikus!
Készüljön fel, mielőtt irodai széket választ: a weboldalunkon ingyenes letölthető kisokost is készítettünk a most vásárlás előtt álló olvasóink részére.
3.1. Hogyan válasszak irodaszéket? egészség és ergonómia
Ha tisztában van azzal, hogy egy szék mely tulajdonsága mivel ad hozzá az Ön komfortérzetének javításához, jobban oda tud figyelni, hogy mit kell tudnia annak a széknek, amely mellett Ön hosszabb időre elkötelezi magát.
Az ergonómikus bútorokkal foglalkozó szakemberek körében az irodai székek karfája – hiszik vagy sem – örökké vita tárgya. (A karfát ellenzők azt mondják, olyan közel üljünk az íróasztalhoz, hogy azon támaszkodjon az alkarunk, különben az alkarunk lágy részeire és a könyökünkre nehezedő nyomás íngyulladást okozhat. )
Egyrészről fontos, hogy milyen pozícióban ülünk az irodai székben, másrészről pedig – ami talán még fontosabb – hogy a székbeállítások megfelelőek – e, hiszen az ergonomikus szék pont attól jó, hogy a különböző beállítási lehetőségeknek köszönhetően egyénre szabható.
Ebben a bejegyzésben közelebb hajolunk a bútorokhoz és sorra vesszüki, hogy a textilek, a színek, az alapanyagok és formák milyen lehetőségeket nyújtanak a felhasználók számára.
Esettanulmány a König+Neurath egyik irodaszékéről, hogyan kell beállítani, mire figyeljünk oda ezeknél a beállításoknál, milyen hatása van a munkavégzésre. Vigyázat! Sok humorral fűszerezve.
Szakértői tanácsokat hozunk arról, hogy mit tehet, ha már kialakult a hátfájása az irodai üléstől. Mit tehet a gerince védelmében és hogyan ismeri fel az igazán ergonómikus irosdaszéket. Hosszútávú befektetés, de hamar megtérül.
A krónikus vénás megbetegedések kialakulásában a mozgásszegény életmód, a terhesség, a túlsúly, a dohányzás valamint a folyamatos ülő vagy álló munka is nagy szerepet játszik. Mit tehet, ha panaszokkal küzd, milyen változásra van szüksége a megoldáshoz.
Tanácstalan, melyik lenne a legmegfelelőbb irodai szék? A tökéletes irodai szék speciális hátkiképzéssel rendelkezik, követi a gerinc „S” formáját. A derék megfelelően alá van támasztva, valamint a nyaki részen is domború kiképzés található. Szék-szakértés magasfokon.
A JET.III. egy olyan új ergonómiai kényelmet biztosít, ami segítséget nyújt az aktív ülés elsajátításában. Testünk a székben töltött idő alatt is mozgásban van, így az ülés kevésbé megterhelő a test számára.