Skip to content
homeoffice_blog01

Home Office – Menni fog! Ezt az 5 pontot érdemes betartani

Olvasási idő: 5 perc

A home office-ról 2020. március közepéig mindenkinek a kötetlen munkaidő, a családi élettel összeegyeztethető pénzkereseti lehetőség és a szabadság jutott az eszébe.

Hát most nagyon megváltozott a helyzet.

Sokunk önként vállalva, mások a cégeik felelős viselkedésének köszönhetően pár napja már otthonról, home office-ban végzik el munkájukat. Érthető, hogy nem voltunk felkészülve erre.

Az otthonokban a szülők a gyermekekkel együtt egyelőre kétségbeesetten próbálják megszervezni az életüket. ( Már a gyerek is a gépen végzi a munkáját, és amikor nem, nos akkor meg olyan aktív, hogy a koncentrált munka nagy kihívás mellette. )

Meg tudjuk csinálni! Álljunk így a mostani kihívásokhoz. Cikkünkben most segítséget nyújtunk azok számára, akik teljes munkaidőben, vagy akár csak hetente 1-2 alkalommal dolgoznak saját otthonukból, home office-ban.

 

A megvalósítás sokszor kis dolgokon csúszhat el. Otthonról dolgozni ugyanis sokkal nehezebb, mint egy munkahelyen. Ahhoz, hogy hatékony legyen az otthoni munkavégzés, elsősorban önfegyelemre van szükség. A következő pontok betartásával mentálisan tökéletesen fel lehet készülni az előttünk álló munkanapra.

 


  1. Ne törtd meg a napi rutinodat

    Ha a munkahelyeden 8 vagy 9 órakor kezded a munkát, otthon se kezdd el korábban. A bioritmusod feltehetően már hozzászokott ehhez az időponthoz. Az utazással megspórolt időt fordítsd arra, hogy eltervezed a napodat.
    Készíts egy időbeosztást, priorizáld a feladataidat, hallgass zenét vagy reggelizz meg kényelmesen, kapkodás nélkül. A reggeli rutinodat ugyanúgy végezd el, mintha csak munkába készülnél.

  2. Iktasd ki a zavaró tényezőket

    Ne felejtsd el, hogy attól, mert az otthonodban dolgozol, attól még ugyanúgy végre kell hajtanod a feladataidat úgy, mintha a munkahelyeden volnál. Az otthoni környezetben sokkal több dolog vonhatja el a figyelmedet a koncentrált munkavégzésről, mint az irodában.
    A házimunkát, privát beszélgetéseket, egyéb teendőidet végezd el azokban a pihenő időkben, amelyeket az irodádban is rendszeresen megtartatsz.

  3. Rendezz be magadnak egy dolgozó helyiséget vagy kuckót
    Ha nem csak alkalmanként, hanem heti rendszereséggel vagy akár főállásban otthonról dolgozol, akkor szükséged lesz egy dolgozó szobára, vagy egy sarokra, ahol zavartalanul tudod végezni munkádat. A konyhaasztal vagy a kanapé hosszú távon alkalmatlan lesz arra, hogy azon dolgozz. Stílusodnak, ízlésednek megfelelően alakítsd ki azt az inspiráló teret, amelyben szívesen töltöd munkával az idődet. (egy igazán testhez illő irodai forgószékről itt írunk)

  4. Tarts rendszeresen szüneteket home office-ban is!

    A számítógép előtt ülő munkát végzők az otthonukban is ugyanolyan egészségkárosító kockázatoknak vannak kitéve, mint munkahelyükön. Fontos, hogy óránként 10 perc szünetet tarts, melyet fordíts arra, hogy felfrissíted magad. (vagy jobbat mondok: ismered a pomodoro technikát? ) Egy korábbi cikkükben remek ötleteket adtunk már, hogyan végezz frissítő testmozgást munka közben. Az ebédszünetet otthon is tartsd meg épp olyan hosszan, akárcsak a munkahelyeden.
    A rutinos otthonról dolgozók már előző este összekészítik a másnapi ebédjüket, hogy csak melegíteni kelljen. Sok időt megspórolsz azzal, ha nem kell főzéssel, bevásárlással töltened a munkaidődet.

    otthoni munkavégzésről még itt is írtunk.

+1 Tipp azoknak, akik főállásban dolgoznak home office-ban, otthonról

Mentálisan rendkívül fontos, hogy a társas kapcsolatok ne pusztán a családra koncentrálódjanak. A rendszeres környezetváltozást most hanyagoljuk, de kerítsük elő online a barátainkat, távoli rokonokat, idős családtagjainkat, akik alig várják, hogy halljanak rólunk!

homeoffice_blog02

 

Kijelenthető tehát, hogy az otthoni munkavégzés rendkívüli önfegyelmet kíván. Bár csábító gondolat otthonunkban dolgozni, hosszú távon kizárólag a jól kialakított napi rutin betartásával lehetséges produktívan dolgozni.

Pár alkalom után egészen biztosan kiderül a számodra, hogy a te feladataidnak és munkastílusodnak megfelelő környezet-e az otthonról dolgozás. Lehet, hogy beleszeretsz és akkor érdemes lesz tovább lépned, és kialakítani a tökéletes otthoni iroda helyiséget, ha teheted.

A konyhaasztal mellől, vagy a kanapéról nem lehet tartósan dolgozni, ezért érdemes egy külön dolgozó sarkot kialakítani a mindennapos vagy legalábbis rendszeres munkavégzéshez.

Miért van erre szükség?

Az otthoni környezetben muszáj kialakítani egy olyan sarkot, ahol kizárólag a munkádra tudsz koncentrálni.  A rendezett környezet segít abban is, hogy kizárd azokat a tényezőket, amelyek elvonhatják a figyelmedet a munkáról.

A saját irodai saroknak emellett egészségmegőrző funkciót is el kell látnia, amelyről sok, home office rendszerben dolgozó hajlamos elfeledkezni. Mivel az otthoni munkavégzés által minimalizálódik a napi mozgás mennyisége is, így rendkívül fontos, hogy a munkavégzés egészséges környezetben teljen. A napi 6-8 órát, melyet a számítógép előtt töltesz, szervezetedet komoly terhelésnek teszi ki.

Egy korábbi cikkünkben már írtunk az ülő munka veszélyeiről, valamint ezek kiküszöbölésének lehetőségeiről. A megoldás hátfájásra cikkhez kattints ide! 

Emellett számos munkahelyen elvárás, hogy a távmunkában dolgozók igazolni tudják, hogy munkájukat az egészségügyi szabályzásnak megfelelő környezetben végzik, melyet fotókkal is alá kell támasztani.

Lássuk tehát, hogyan alakítható ki az otthonunkban az egészséges irodai környezet.

 

Milyen eszközökre lesz szükséged?

 

  • Megfelelő világítás

A legoptimálisabb, ha egy ablak alatt rendezed be otthoni irodai helyiséged. Az íróasztalt helyezd úgy, hogy a lehető leghosszabban érje természetes fény. Egy asztali lámpára is szükséged lesz, mely a délutáni órákban vagy a téli időszakban megfelelő világítást biztosít a számodra.

A fényeknek rendkívül fontos szerepe van a munkavégzés időtartama alatt. Hatással van a kreativitásra, pozitívan befolyásolja a hatékonyságot, azonban a nem megfelelő világítás drasztikusan visszavethet a hatékonyságból.

homeoffice_blog03

  • Ergonomikus íróasztal

Miért kell, hogy egy asztal ergonomikus legyen?

Különösen a számítógéppel végzett tartós ülőmunka során fontos, hogy személyre lehessen szabni az irodai szék és az íróasztal magasságát.  A helytelen ülés hozzájárul ahhoz, hogy olyan egészségügyi problémák alakuljanak ki, mint a visszér, nyakmerevség, tartós fejfájás, és hátfájás.

Az ergonomikus íróasztalok között már olyan típusok is elérhetők, melyek egyaránt alkalmasak az ülő és álló munkavégzésre is, így a váltakozó pozícióval sokat tehetünk egészségünk megőrzéséért.

Megnézek egy ilyen asztalt most

 

  • Megfelelő irodai szék

Egy ergonomikus irodai szék nem csak kényelmes, hanem egészséges ülést is biztosít. Rendkívül fontos, hogy a home office napi munkánkat otthonunkban is olyan minőségű széken végezzük, akárcsak az irodánkban.

Különösen azok számára fontos, hogy ergonomikus irodai széket vásároljanak, akik tartósan távmunkában vagy vállalkozóként kizárólag otthonról dolgoznak.

Segítségre van szükséged egy megfelelő szék kiválasztásában? Akkor kattints ide, és tudj meg többet egy egészséges ülést biztosító székről.

 

( Ha a termékről azonnal kérdése van, segít önnek: Jancsó Tibor: +36 30 384 8869 )

 

Ha home office-ban sikerül megteremtened az inspiráló munkakörnyezetet, mely nem csak kényelmes, de egészséges is, valamint sikerül kialakítanod a megfelelő napi rutint, semmi sem gátol meg abban, hogy valóra váltsd szakmai céljaidat.

Ne feledd! 

Azért dolgozol otthonról, hogy családi és baráti kapcsolataid, szakmai sikered és a minőségi szabadidőd optimális egyensúlyba kerüljenek. Ha betartod tanácsainkat, melyeket magunk is gyakran alkalmazunk, megvalósíthatod azt az álmot, melyre sokan csak áhítoznak. 
A valódi szabadságot, melyben a családi és a társas kapcsolatok tökéletes összhangban vannak az a szakmai sikerrel. 

Mindenkinek sok sikert kívánunk, hogy a Home Office rendszerben is meg tudja valósítani álmait!

homeoffice_blog01

Facebookon is megtalálsz minket.

Ha tetszett az írásunk, oszd meg ismerőseiddel!

 

Ha munkatársunkkal konzultálna, írjon nekünk!



     

    Back To Top