skip to Main Content
Kényelmesen ül? Akkor Ne Is Olvassa Tovább…

Kényelmesen ül? akkor ne is olvassa tovább…

Olvasási idő: 5 perc

Már az első telefoncsörgésnél kitolja maga alól a széket, és a beszélgetés ideje alatt fel-le járkál irodájában? Sokan vagyunk így ezzel, hiszen az elgémberedett izmoknak jólesik egy kis mozgás. Ennek fő kiváltó oka a helytelen testtartás valamint a nem megfelelő ülő alkalmatosság használata.

Egy kis körültekintéssel azonban sokat tehet azért, hogy kényelmesen és egészséges pozícióban ülve végezhesse munkáját. Mutatjuk.

König +Neurath Auray székről bővebben itt.

 

Az emberi test nem arra lett tervezve, hogy napi 7-8 órát töltsön a számítógép előtt ülve

Az elmúlt évtizedben az ülő munkát végzők egészségügyi állapota a mozgásszegény életmód miatt folyamatosan romló tendenciát mutat.  A Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Szervezet külön állásfoglalást adott ki ebben a témában, hiszen olyan mértéket ért el a kimutatható egészségi állapotromlás az ülő munkát végzők körében, ami miatt lépnie kellett. Felhívta mind a munkavállalók, mind a munkáltatók figyelmét arra, hogyan előzhető meg a tartós egészségkárosodás kialakulása.

Mi lehet a megoldás?

A megfelelő irodai székek használata, valamint a helyes testtartás elsajátítása nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy elkerüljük a nyakmerevséggel, rossz vérkeringéssel és a folyamatos derék-, illetve hátfájással járó egészségkárosodást. A huzamosabb ideig fennálló rossz ülőpozíció terheli a porckorongokat, amelyek akár sérvesedéhez is vezethetnek.

Egy ergonomikusan kialakított, innovatív irodai székkel azonban nem csak a kialakult problémákat lehet megfelelően kezelni, de prevenciós hatása révén megőrizhető a gerinc egészsége is.

A megfelelő testhelyzetben végzett munka során megfigyelhető, hogy jelentősen nő a produktivitás. A megfelelő vérkeringésnek köszönhetően sokkal később jelentkeznek a fáradékonyság, a stressz valamint a kimerültség jelei.

A helyes ülésről itt egy cikkgyűjtemény, válogasson belőle.

Ön is tanácstalan, melyik lenne a legmegfelelőbb irodai szék?

  • A tökéletes irodai szék speciális hátkiképzéssel rendelkezik, követi a gerinc „S” formáját.
  • A derék megfelelően alá van támasztva, valamint a nyaki részen is domború kiképzés található.
  • A rugalmas, dönthető háttámla nagy előnye, hogy mozgás közben serkenti a vérkeringést, így az agy megfelelő vérellátást kap.
  • Ügyeljen a kiválasztás során arra, hogy a szék karfája pont annyira legyen széles, hogy a karjait még kényelmesen maga mellé le tudja engedni. Ha a karfák ennél szélesebbek – túl nagy a távolság a test mellett nyugvó könyök és a karfa között -,  a könyök rossz pozícióban fog a számítógép használata során elhelyezkedni, amely ugyancsak helytelen testtartást eredményez.

Ideális esetben nem csak a háttámla és a magasság állítható.

  • A leghatékonyabb megoldás, ha olyan széket választ, amelynek ülése nincs fix pozícióban rögzítve, vagyis mozog, így a gerinc melletti izmok folyamatosan dolgoznak, erősödnek. Egy ilyen székkel ugyanolyan pozitív hatás érhető el, mintha fitnesz labdán ülnénk, azonban használata sokkal biztonságosabb. A folyamatos, dinamikus mozgás hatására a derékizmok erősödnek, javul az izomtónus, tehermentesül a gerinc, valamint az aktív ülés következtében működő izmok magasabb szinten tartják a tudatos koncentrációs szintet, javítva így a teljesítményt!

 

 

További részleteket olvashat az AURAY székről itt.

Mire figyeljen oda, amikor beállítja az irodaszékét? [4 tanács]

A helyes üléshelyzet kialakításának van pár fontos szabálya, amelyet mindenképp érdemes betartani.

 

  • Az irodai székünk helyes magasságát akkor tudjuk megfelelően beállítani, ha a talpunk a földön van, térdünk pedig 90-100 fokos szöget zár be a csípőnkhöz képest. Akkor sikerült pontosan beállítania ezt a szöget, ha combja alsó része illetve a térde között 3 ujjnyi a távolság.

 

  • Hölgyek esetén arra kell figyelni, hogy ha lapos talpú cipőt magassarkú cipőre cserélik, az ülés magasságát mindig ehhez mérten kell állítani, hiszen pár centis különbség elegendő ahhoz, hogy a testhelyzet kibillenjen az egészséges ülőhelyzetből.

 

  • Ha a szék ülése nem mozgatható, érdemes egyensúlyozó párnát használni, amely folyamatos mozgásra készteti a derék- és hátizmokat, amelyek jótékony hatást gyakorolnak a gerincoszlopra. Ha ilyen egyensúlyozó párnát használunk, ennek megfelelően állítsuk be a székmagasságot.

 

  • Figyeljünk arra, hogy ülés közben gerincünk a derék magasságában homorú legyen. Az ülőgumók ebben a pozícióban tudják a terhelést a legoptimálisabban eloszlatni. Ügyelni kell arra is, hogy a beállított magasságnál a vállak leengedett állapotban legyenek, valamint a könyök az íróasztal lapjával megegyező magasságban legyen.

 

Egy ergonomikusan kialakított irodai szék azonban önmagában még nem jelent megoldást. A König + Neurath éppen ezért irodai székeinek tervezésekor nem pusztán a funkciót és designt tartja szem előtt. Fontos üzenetet kívánnak átadni mindenkinek, aki irodabútoraként termékeiket választja. Ez pedig a következő…

 

Hiába van jó széke, ahhoz, hogy valóban hatékonyan előzze meg a gerincbántalmakat, fontos, hogy Ön is odafigyeljen a helyes testtartásra. Naponta többször is székében ülve végezzen el olyan gyakorlatokat, amelyek felfrissítik testét.  Ezek a gyakorlatok szinte észrevétlenül, akár telefonálás közben is elvégezhetők.

Mozogjon!

  1. Egyenesítse ki gerincét, húzza ki magát és lazítsa el a vállait. Lassan fordítsa jobbra, azután balra a fejét. Ezzel a gyakorlattal a nyaki és vállizmok ellazulását segíti, amely megelőzi a nyakmerevséget és a fejfájást.
  2. A karokat emelje magasba, és nyújtózzon felfelé. Ismételje meg legalább tíz alkalommal ezt a gyakorlatot. A vállak, valamint a hátizmok nyújtásával serkenti a vérkeringést, és a letapadt váll- és hátizmokat is átmozgatja.
  3. Tökéletes stresszoldó és relaxáló mozdulat, ha a szék háttámláját a lehető legnagyobb dőlésszögig engedjük, karunkat magasba emeljük, és hátrafelé nyújtózunk amíg csak a háttámla engedi. A mellkas ilyenkor kitágul, a levegő szabadon áramlik a tüdőnkbe. Vegyen pár mély lélegzetet, és máris visszatérhet napi teendőihez.
  4. Emelje fel a karját 90 fokos szögben, fordítsa felsőtestét lassan jobbra majd balra. Ez a gyakorlat rendkívül hatékonyan megmozgatja a hátizmokat, meg is nyújtja őket, így a vérkeringés is fokozódik.

 

A gyakorlatok rendszeres ismétlésével sokat tehet egészségének megőrzésért. Az ergonomikusan kialakított irodai szék vásárlásával megteszi az első lépést az egészséges üléshelyzet elérése felé, azonban a megfelelő testtartás elsajátításával, valamint az izmok folyamatos átmozgatásával válik egy egészséges irodai szék igazán hatékonnyá.

 

Bekerülési költségét a ki nem adott betegszabadságokkal és a hatékonyabban elvégzett munkával tudja mérni

Természetesen felmerül a kérdés, hogy a prémium kategóriás irodai székek, amelyek ergonomikus kialakításuknak köszönhetően egészségmegőrző hatással rendelkeznek, mennyivel drágábbak a piacon kapható hagyományos bútoroknál?

Nos, az áruk valóban drágább, mint egy hagyományos irodai szék. Azonban azt ne tévessze szem elől, hogy ezek az irodai eszközök éppen azért lettek kifejlesztve, hogy csökkentsék vagy megelőzzék az ülő munkával járó izom- és gerincfájdalmakat.

Az igazán jó minőségű irodai székek sok esetben kézzel varrott elemekből állnak és olyan innovatív fejlesztésekkel vannak ellátva, amelynek köszönhetően ergonomikusan követik a test vonalát, hogy maximális kényelmet és egészséges testtartást biztosítsanak a használóknak.

Egy prémiumkategóriás, egészséges és aktív ülést biztosító irodai szék megvásárlásával sokat tehet saját és munkatársai egészségének, valamint produktivitásának fenntartása érdekében.

Ha ingyenes szakértői konzultációt kérne, csak kattintson ide.

 

Ha további szakértői tartalmakra kíváncsi,  kövessen minket a Facebook oldalunkon is! Köszönjük.

 

Sokan érdeklődnek az irodai zajszigetelt fülkéink iránt is, ide kattintva tudja Ön is megnézni.

 

Amennyiben katalógust szeretne igényelni termékeinkről, az alábbiakban megteheti ezt.

 

 

 

 

 

 

Back To Top